דיקור יפני לנערות הסובלות מאנדומטריוזיס – מחקר פיילוט – 2008

נכתב ע"י אביב מסינגר, 11 בדצמבר 2016

מחקר מקדים (פיילוט) בדק את ההשפעה של דיקור יפני על נערות שמאובחנות כסובלות מאנדומטריוזיס. 18 נערות (בגילאי 13-21) עם אבחנה ודאית של אנדומטריוזיס לאחר לפרסקופיה, שסבלו מכאבי-אגן, חולקו ל-2 קבוצות. קבוצה אחת עברה דיקור אמת בפרוטוקול טיפולי הלקוח מהרפואה היפנית, וקבוצה שניה עברה דיקור דמי. כל המשתתפות בשתי הקבוצות קבלו 16 טיפולים על פני 8 שבועות.

הנערות התבקשו לעקוב אחרי מדדי-הכאב שהן חוות ולתעד אותם באופן מפורט. בנוסף, נבדקו גם שאלוני איכות-חיים שונים, וכן ערכי בדיקות-דם למרכיבי דלקת כמו Interleukin 6  ו- Tumor necrosis factor alpha (TNF-alpha).

תוצאות המחקר הראו שיפור משמעותי בעוצמות הכאב בקבוצת הדיקור ושיפור במדדי איכות-החיים. תוצאות בדיקות-הדם לא היו מובהקות.

מחקר הפיילוט נעשה במתודולוגיה גבוהה, תוך שימוש בדיקור דמי איכותי, ומעקב אחרי מדדים אוביקטיביים וסוביקטיביים רבים. המחקר הראה מגמה חיובית של יעילות הדיקור לטיפול בכאבי-אגן אצל נערות הסובלות מאנדומטריוזיס. מספר הנשים הנמוך לא אפשר הסקת מסקנות נרחבות, אבל הוא הניח את הבסיס למחקר נרחב יותר בנושא.

Wayne PM et al., Japanese-style acupuncture for endometriosis-related pelvic pain in adolescents and young women: results of a randomized sham-controlled trial.
J Pediatr Adolesc Gynecol. 2008 Oct

מאמרים נוספים

צור קשר

האם יש לי אנדומטריוזיס?
לוגו
המידע מוגש מטעם מרפאת בריאת – מרפאה טיבעית לפוריות ולבריאות האישה.

לצוות המטפלים ידע רב וניסיון עשיר בטיפול באנדומטריוזיס באמצעות רפואה סינית, דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה ונטורופתיה ודימיון מונחה. נשמח לעמוד לרשותך.